onsdag 6 mars 2013

Beslutsångest

Flytta eller inte flytta? 
Nu har en tuggande demasonihona fått ta plats i ena facket i spottkaret i väntan på att det ska bli dags. I det andra facket går ett gäng en månad gamla Elongatusyngel.. de börjar bli stora, men är rädd att de är lite för små för att kunna samsas med de största demasoniynglen i mellankaret... Därför funderar jag på att flytta demasonisarna till det stora karet, men är å andra sidan rädd att de ska vara för små för att gå med dom fullvuxna rödzebrorna och den sammansvetsade demasonigruppen där... hur man vänder sig har man ändan bak...

Efter att ha flyttat demasonihonan är alla stenar uttagna ur det stora karet nu, i väntan på att jag ska fatta ett beslut om hur jag ska göra... Idag fick jag dessutom syn på att ytterligare två demasonihonor går och ruvar. Förr eller senare måste jag alltså flytta några någonstans...

Mindre kul var att en ancistrus i spottkaret dog i helgen. Det är nu två som dött där på en månad. Undrar om det kan vara så att de inte har mat nog... de har visserligen inte sett magra ut, men efter att ha legat på botten ett tag kan ju buken ha svällt upp också!?
Ska testa att ge dem lite algtabletter framöver och hoppas på att det hjälper!


Tuggande Demasonihonor



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar